عمارت تاريخي شيرينه درمعرض تخريب قرار گرفته است
عمارت تاريخي شيرينه كه در فهرست آثار ملي كشوربه ثبت رسيده،درمعرض تخريب قرار گرفته است.
مصطفي فخري عضو انجمن ميراث فرهنگي شهر خورموج گفت: به علت تخريب سيل بند و ديوار حفاظتي اطراف عمارت شيرينه در سالهاي گذشته و مرمت و بازسازي نشدن اين ديوار،احتمال تخريب اين بناي تاريخي و فرهنگي در بارندگي سالجاري وجود دارد.و ازسازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر خواست براي جلوگيري از تخريب عمارت ملي شيرينه اقدام كنند.
عمارت شيرينه با قدمت ۱۵۰ساله در فاصله هفت كيلومتري شهر خورموج مركز شهرستان دشتي در دامنه رشته كوه بيرمي توسط محمدخان دشتي حاكم وقت منطقه ساخته شدهاست و هر ساله شمار زيادي از اين اثر ملي ديدن ميكنند و در سالهاي گذشته بيش از يك ميليارد ريال براي مرمت و بازسازي اين بنا هزينه شده است.
همچنين تاكنون عمليات اجرايي منطقه گردشگري شيرينه وبنگه كه مطالعات آن در سال ۸۳به پايان رسيد، آغاز نشده است.
+ نوشته شده در چهارشنبه ۱۳۸۶/۰۸/۲۳ ساعت توسط حسین (هانی)
|
این وبلاگ توسط اینجانب حسین فقیه (هانی) جهت معرفی مکانهای تاریخی و دیدنی و خبرهای روز در مورد شهر خورموج طراحی و ساخته شده .