عمارت تاريخي شيرينه كه در فهرست آثار ملي كشوربه ثبت رسيده،درمعرض تخريب قرار گرفته است.

مصطفي فخري عضو انجمن ميراث فرهنگي شهر خورموج گفت: به علت تخريب سيل بند و ديوار حفاظتي اطراف عمارت شيرينه در سال‌هاي گذشته و مرمت و بازسازي نشدن اين ديوار،احتمال تخريب اين بناي تاريخي و فرهنگي در بارندگي سالجاري وجود دارد.و ازسازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر خواست براي جلوگيري از تخريب عمارت ملي شيرينه اقدام كنند.

عمارت شيرينه با قدمت ‪ ۱۵۰‬ساله در فاصله هفت كيلومتري شهر خورموج مركز شهرستان دشتي در دامنه رشته كوه بيرمي توسط محمدخان دشتي حاكم وقت منطقه ساخته شده‌است و هر ساله شمار زيادي از اين اثر ملي ديدن مي‌كنند و در سال‌هاي گذشته بيش از يك ميليارد ريال براي مرمت و بازسازي اين بنا هزينه شده است.

همچنين تاكنون عمليات اجرايي منطقه گردشگري شيرينه وبنگه كه مطالعات آن در سال ‪ ۸۳‬به پايان رسيد، آغاز نشده است.