فرماندارخورموج: بهرهبرداري از ۴۸پروژه عمراني دراين شهرستان آغاز شد
فرماندار خورموج گفت: به مناسبت هفته دولت بهرهبرداري از ۴۸ پروژه عمراني در اين شهرستان آغاز شده است.
به گزارش از وبلاگ خبری خورموج رضاجمشيدي درآيين گراميداشت روز كارمند افزود: براي اجراي اين پروژهها يك هزارو ۶۵۰ميليارد ريال اعتبار هزينه شدهاست.
فرماندار خورموج يادآورشد: پروژههاي افتتاحي در هفته دولت امسال در اين شهرستان در مقايسه با سال گذشته سه برابر شدهاست و تلاش كارمندان و دستگاههاي اجرايي باعث شده است تا دولت نهم دستاوردهاي بزرگي در زمينه سازندگي داشته باشد.
جمشيدي اضافهكرد:براي تحقق همه اهداف دولت درراستاياجراي عدالت اجتماعي فراهم كردن زمينه رفاه و آسايش كاركنان دولت ضروري است.
در پايان اين آيين از ۲۳كارمند نمونه و شش جوان موفق در مينههاي علمي، فرهنگي، هنري و احكام و ۱۰تشكل غيردولتي فعال تجليل شد.
سه پروژه عمران شهري در خورموج به بهرهبرداري رسيد
در دومين روز از هفته دولت روزشنبه سه پروژه عمران شهري در شهر خورموج به بهرهبرداري رسيد.
خورشیدی شهردار خورموج گفت: اين پروژهها شامل فازدوم پارك فايز، ديوار حفاظتي آبراه ميرشكاري و پل دره انجير است و براي احداث اين پروژهها چهار ميليارد و ۶۰۰ ميليون ريال اعتبار هزينه شدهاست.
همچنين عمليات اجرايي چهار سرسراي ورزشي در شهرستان دشتي نيز آغاز شد.
رييس تربيت بدني شهرستان دشتي نيز گفت: اين سرسراها با چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع زيربنا و ظرفيت ۵۰۰نفر تماشاگر ساخته ميشود.
ابوالفضل گرجي پور افزود:براي اجراي اين پروژهها ۱۰ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات سفر رييس جمهوري و نفت تامين شدهاست.
کلنگ زنی و آغاز اجرای کار کارخانه سیمان مند دشتی
روز دوشنبه عمليات اجرايي كارخانه سههزار و ۵۰۰تني سيمان مند دشتي با حضور رئس سازمان صنایع و معادن استان و علی افراشته استاندار بوشهر و جمشیدی فرماندار دشتی و پور فاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس و اعضای شورای اداری شهرستان دشتی کلنگ زنی شد.
مديراجرايي پروژهكارخانه سيمان مند دشتي گفت:اعتبار سرمايهگذاري براي احداث كارخانه سيمان مند دشتي يكهزارو ۲۳۰ميليارد ريال و ۲۵ميليون يورو است.
بهگزارش وبلاگ خبری خورموج مهندس محمد حسين ترابي ساري جالو افزود:
در مرحله احداث اين كارخانه يك هزار نفر، پس از بهرهبرداري ۳۸۰نفر مشغول بكار ميشوند و در بخشهاي جانبي آن نيز زمينه اشتغال دو هزار نفر فراهم ميشود و مدت اجراي اين پروژه تا بهرهبرداري كامل ۴۰ماه تعيين شد است.
وي افزودند: مطالعات اين كارخانه از سال ۸۱شروع و پس از طي مراحل ثبت شركت و تركيب سهامداران كارهاي مقدماتي آن از جمله تامين ۲۳مگاوات برق، تامين آب مورد نياز به ميزان يك ميليون مترمكعب در سال و اخذ مجوز بهرهبرداري گاز به ميزان ۱۷هزار مترمكعب در ساعت انجام شد.
رييس سازمان صنايع و معادن استان بوشهر نيزگفت: رشد چشمگير سرمايهگذاري در بخش صنعت، باعث افزايش اشتغال در اين استان شدهاست.
مهندس اسماعيل مرحمتي افزود : در طي سالهاي ۸۴تا ۸۵مجوز يكهزار و۷۶ واحد صنعتي ومعدني با سرمايهگذاري يكهزارو ۹۰۵ميليارد ريال با اشتغالزايي ۴۵هزار و ۸۶۷نفر صادر شدهاست و براساس ارزيابي انجام شده در وزارت صنايع و معادن رتبه صنعت استان بوشهر از رتبه ۱۶به رتبه ۱۰ارتقاء يافته است.
بهرهبرداري از ۳۰طرح عمراني و خدماتي در خورموج آغاز شد
در ادامه دست آوردهای دولتمردان شهرستان دشتی در هفته دولت روزدوشنبه در آييني بهرهبرداري از ۱۸طرح برق رساني در شهرستان دشتي و ۱۲پروژه عمراني آغاز شد.
باقری مدير برق شهرستان دشتي در آيين افتتاحيه طرحهاي برق رساني گفت : اين پروژهها شامل احداث ۸۲۵متر شبكه فشار ضعيف ، نصب ترانسفورماتور ۳۱۵ كيلوولت درخورموج، كاكي وروستاهاي كلل، ريگدان، چارك، دشت پلنگ و نصب ۱/۵ كيلومتر شبكه فشار متوسط و خط دو مداره محمد آباد به خورموج به طول پنج كيلومتر است.
بهگزارش وبلاگ خبری خورموج مهندس حميدرضا باقري افزود : براي اجراي اين پروژهها سه ميليارد و ۴۴۴ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات سفر رييس جمهوري و استاني هزينه شدهاست و بهرهبرداري ازاين طرحها منجر به كاهش بار، تعديل شبكه برق، تامين برق مناسب در همه نقاط شهر و كاهش حداقل خاموشيها ميشود.
سه پروژه راهسازي در شهرستان دشتي بهرهبرداري شد
درپنجمين روز ازبزرگداشت هفتهدولت روزسهشنبه چند طرح خدماتي و عمراني در بوشهربه بهره برداري رسيد. به همين مناسبت در آييني با حضور استاندار ومسوولان محلي از سه پروژه راهسازي در شهرستان دشتي بهرهبرداري شد.
مديركل راهوترابري استان بوشهراين طرحها را شامل قطعه اول پل مند به كنگان و قطعات اول و دوم بزرگراه كنگان - بوشهر ذكركرد.
هاشم علي پورفاز درگفت وگو با خبر نگار وبلاگ خبری خورموج افزود: براي اجراي اين مسير ۶۰كيلومتري ، ۳۰ميليارد ريال هزينه شدهاست.
وي يادآورشد:همزمان بابزرگداشت هفته دولت از۲۴پروژه راهسازي ، راهداري، ايمنسازي راهها و راه روستايي به طول ۲۲۰كيلومتردراين استان بهرهبرداري ميشود.
اين پروژهها شامل شش پروژه راهسازي، چهار پروژه نگهداري و ايمنسازي ، احداث و بهسازي ۱۴راه روستايي در ۹شهرستان استان بوشهر با اعتبار ۱۲۰ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني، ملي و ساير منابع اجرا شدهاست و در هفته جاري عمليات اجرايي ۳۰پروه راهسازي، راهداري، راه روستايي و مطالعاتي نيز آغاز خواهد شد و امسال ۷۵۸ميليارد ريال اعتبار براي اجراي ۱۵۴ پروژه در اداره كل راه وترابري استان بوشهر هزينه خواهد شد.
مجتمع آبرساني روستاهاي حاشيه كوه مند دشتي به بهرهبرداري رسيد
در ادامه دستاوردهاي هفته دولت مجتمع آبرساني روستاهاي حاشيه كوه مند نيز بهرهبرداري رسيد.
"داراب رفعي پور" مديرعامل آب و فاضلاب روستايي استان بوشهر گفت: با بهرهبرداري از اين مجتمعآبرساني مشكل آب يك هزار و ۱۶۰نفر در قالب ۲۷۸خانوار در ۱۳روستاي شهرستان دشتي مرتفع ميشود و منبع تامين آب اين پروژه خط انتقال آب كوثر مي باشد.
وي گفت: اين مجتمع داراي ۵۰كيلومترخط انتقال، ۲۵كيلومتر شبكه توزيع، ۸۰۰مترمكعب حجم مخزن زميني، پنج هزار مترمربع ساختمان و تاسيسات، سامانه كلرزني يك واحد گازي، دبي مورد نياز فعلي ۷/۵ليتر در ثانيه و دبي مورد نياز پايان طرح ۱۱ليتر در ثانيه است.
"رضا جمشيدي" فرماندار خورموج نيز افزود: براي اجراي اين پروژه دو ميليارد و ۱۰۰ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.